Imprumutul de cuvinte din engleza imi pare ca un soi de pretiozitate folosita deliberat ca element de apartenenta la o casta "superioara". Adica noi vorbim o limba pe care tu, prostul, nu o intelegi. Mie unuia imi vine mereu sa rad cand aud cu diverse ocazii vorbindu-se asa. Mi se pare mai degraba un fel de a ascunde lacune din cele mai adanci. Daca te ocupi de marketing/comunicare poate ar trebui sa te preocupe felul in care ceea ce vrei sa spui este inteles de audienta ta, nu-i asa?
Cu ocazia sus-pomenita a aparut subit in discutie un soricel. Se foloseste expresia "word of mouth" pentru a descrie puterea pe care o are raspandirea unui subiect din gura in gura (atentie la gripa porcina!). Ei bine, intr-una din prezentari, cineva a folosit "word of mouse" in locul expresiei de mai sus starnind hohote de ras. Ingrijorator e ca a repetat de cateva ori cu convingere facandu-ma sa ma gandesc ca nu e o simpla eroare. Este desigur o meteahna din anii de marketing si publicitate sa privesc cu atentie detaliul insa nu o fac cu rautate. Pentru mine este un sfat gratuit pe care celalalt decide sau nu daca il ia in considerare.
Concluzia ar fi ca, daca ai pretentia sa tii o prezentare intr-un domeniu oarecare (felicitari pentru curaj!), ar fi bine sa te asiguri ca stapanesti bine teritoriul respectiv si termenii aferenti. Altfel, riscul de a cadea in derizoriu e mare!
Un comentariu:
Vroiam sa comentez la "Vorba soricelului". M-am gandit peste zi la cele scrise si am dat atentie expresiilor pe care le-am folosit. Am folosit o multime de termeni in engleza, cu toate eforturile constiente. Insa, in timp ce reciteam, am mutat televizorul pe o emisiune cu Gheorghe Dinica (astazi toate posturile isi indreapta atentia catre un mare artist care tocmai a murit; cred ca acest model de comportament este specific pentru romani...). Si mi-am dat seama de ce am simtit tot timpul ceva special pentru acest actor aspru, care nu a incercat niciodata sa iasa in evidenta, care a avut intotdeauna curajul si deschiderea de a recunoaste de unde a pornit si care sunt lucrurile care ii plac cu adevarat. Si care a avut o profunzime aparte in fiecare rol, de teatru sau de film. Ascultand in paralel interviul pe care il dadea Eugeniei Voda si citind o postare anterioara de pe blog, am simtit esenta interviului: "Treziti-va! E viata in jurul vostru desi nu pentru mult timp." - "O veste proasta totusi - nu veti obtine nimic palpabil!". Daca veti avea puterea, inteligenta si curajul de a trece peste toate lucrurile meschine, veti simti macar o secunda ca merita. Ai nevoie de modestie, de simplitate, de dorinta de a face bine dezinteresat, de incredere in tine. Iar daca sapi sub ratiunile de business, sub „poleiala” de „brand personal” si sub dorinta perpetua de a face permanent cat mai multe lucruri volatile (chiar cu riscul de a te indeparta de tine), vei avea sansa de a simti viata si poate si putin happiness...
Trimiteți un comentariu